مهم ترین لوازم پای مصنوعی

مهم ترین لوازم پای مصنوعی

فهرست مطالب

مهم ترین لوازم پروتز پا

در این مقاله قصد داریم با شما عزیزان در رابطه با مهم ترین لوازم پروتز پا صحبت کنیم. همانطور که می دانید زمانی که فردی دچار قطع عضو می شود نیازمند پروتز است. پروتز پا تشکیل شده از چندین قطعات می باشد که هر کدام به صورت جداگانه کاربردی برای انسان دارد. متاسفانه در زمان قدیم در پروتز های پا  برخی از لوازم به کار می رفت که باعث سنگین شدن آن می شد و به همین منظور دانشمندان سعی کردن لوازمی که تولید کنند که برای بدن بسیار سبک باشد اما در مقابل مقاومت خوبی را داشته باشد. در ادامه مقاله مهم ترین لوازم پروتز پا می خواهیم اصلی ترین اجزای آن را به شما عزیزان ارائه بدهیم.

اصلی ترین لوازم داخل پروتز پا

  1. پروتز
    می توان گفت که پروتز نوعی اندام مصنوعی است که برای هر موردی می تواند به کار برود. به فرض مثال برخی مواقع خواسته یا ناخواسته دچار قطع عضو می شوند و افراد می توانند از پروتر پا یا همان پروتز پا استفاده کنند.
  2. سوکت
    می توان گفت که سوکت یکی از مهم ترین اجزای لوازم  پروتز پا می باشد چرا که به وسیله این سوکت شما می توانید پروتز پا را به باقی مانده اندام متصل کنید. این سوکت در واقع باعث می شود که شما بتوانید به صورت کامل پروتز مورد نظر را تحت کنترل خود در بیاورید.
  3. آستر
    یکی دیگر از لوازم پروتز پا آستر می باشد، آستر یک محافظ بین پوست و سوکت می باشد چرا که زمانی که سوکت متصل می شود به اندام باقی مانده امکان دارد زخم یا تاول های را ایجاد کند بنابراین آستر که یک حالت پارچه ای دارد مانع این موارد خطرناک می شود.
    لوازم پروتز پا
    مهم ترین لوازم پروتز پا
  1. پروتز زانو
    گفتنی است که زمانی که فرد کنترل کاملی را روی پروتز پا به صورت کامل ندارند می توانند از پروتز زانو که به صورت کامل متصل است به پروتز پا استفاده کنند. البته این را باید بگوییم زمانی که شما از پروتز پا استفاده می کنید هنگام ایستادن شاید شما تعادل کافی را نداشته باشید اما زمانی که از پروتز زانو نیز استفاده می کنید باعث می شود که حتی در حالت ایست به صورت عادی کنترل را در اختیار داشته باشید.
  2. آداپتور ها
    متصل کننده هر کدام از اجزای پروتز پا را آداپتور می نامند. به صورت کلی آداپتور ها یک نوعه لوله ساده شکل می باشند که نام پزشکی آن نیز پیلون است.
  3. کاسمزیس
    این قطعه ساخته شده از جنس سیلیکون است معمولا اما شما می توانید از جنس PVC آن نیز استفاده کنید. این قطعه به این صورت عمل می کند که پروتز پای شما را به صورت واقعی تر نشان دهد. به فرض مثال کاسمزیس یک اندام بیولوژیکی طور است که مثلا دارای مو، تتو، کک و مک می باشد.
نتیجه گیری

در آخر به این جمع بندی میرسیم که پروتز پا جایگزین مناسبی برای می تواند باشد برای اندام های که شما از دست داده اید. اصلی ترین ویژگی که یک پروتز پا برای انسان دارد این است که اجزای بدن انسان را کامل می کند. البته گفتنی است که هر کدام از لوازم پروتز پا به خودی خود کاربردی دارد و پروتز پا مانند ساعتی می ماند که در صورت خراب شدن یک قطعه آن امکان دارد کل پروتز پا از کار بی افتد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیدرباره ماارتباط با ما