کمردرد ناشی از نشستن طولانی و 6 راه درمان

فهرست مطالب

کمردرد ناشی از نشستن طولانی

از هر پنج نفر، 4 نفر در طول زندگی خودشان کمر درد را تجربه می کنند. کمردرد می تواند در مهره های کمری مختلف از L1 تا L5 تعریف شود. این مهره ها بخشی از ستون فقرات را تشکیل می دهند و عملکرد مناسب آن ها برای داشتن فعالیت های روزانه، ضروری است.

یکی از دلایل رایجی که می تواند باعث کمردرد در شما شود، این است که در هنگام نشستن یک وضعیت بد داشته باشید. نشستن در حالت خم شده و یا در پوزیشن های مختلف دیگر، می تواند به دیسک فشار زیادی وارد کند.

در این زمان بالشتک های پر از مایع می توانند دچار آسیب دیدگی شوند. حتما شما هم با کمردرد ناشی از نشستن طولانی مدت مواجه بوده اید و در حال حاضر قصد دارید که در مورد نحوه رفع این کمردرد اطلاعات کسب کنید.

در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد کمردرد ناشی از نشستن طولانی و راه های درمان آن صحبت کنیم. بنابراین، اگر شما هم به واسطه شغل خودتان، نیاز به نشستن طولانی مدت دارید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

کمردرد ناشی از نشستن

بیشتر بدانید : بریس کمری و جلوگیری از کمردرد

 

دلایل کمردرد ناشی از نشستن طولانی مدت

عوامل مختلفی وجود دارند که می توانند باعث ایجاد درد در کمر در هنگام نشستن های طولانی‌مدت شوند. به همین خاطر، بهترین رویکرد و راه درمان کمردرد ناشی از نشستن طولانی مدت، بستگی به دلیل به وجود آورنده این کمردرد دارد. در ادامه به برخی از این عوامل و دلایل اشاره می کنیم.

  • وضعیت نامناسب بدن. یکی از مهم ترین دلایلی که می تواند باعث بروز کمردرد در نشستن شود، وضعیت نامناسب بدن است. گاهی اوقات می توان با تغییر وضعیت بدنی، این درد را تسکین داد.
  • جراحت. ممکن است یک فرد در هنگام بلند کردن یک جسم سنگین به کمر خودش آسیب برساند. این جرات می تواند منجر به کشیدگی عضلات و یا رگ به رگ شدن آن ها شود. البته جراحت مربوط به آسیب های ورزشی و یا تصادفات و … نیز هست.
  • سیاتیک. درد ناشی از سیاتیک معمولا از کمر تا پاها کشیده می شود. این درد زمانی ایجاد می شود که یک چیزی باعث فشار آوردن روی عصب سیاتیک شود. درد سیاتیک ممکن است شدید و مداوم باشد؛ اما گاهی این درد مانند یک شوک الکتریکی است.
  • فتق دیسک. فتق دیسک به بیرون زدگی دیسک اشاره دارد که می تواند باعث ایجاد فشار روی عصب نخاعی شود. فتق دیسک می تواند هر دیسک ستون فقرات را تحت تاثیر قرار دهد.
  • دیسک کمر. دیسک کمر در واقع یک بیماری نیست؛ اما بسیاری از مردم مشکلات دیسک را با نام بیماری دیسک کمر می شناسند. دیسک کمر معمولا در اثر افزایش سن ایجاد می شود و زمانی اتفاق می افتد که دیسک های بین مهره ای فرسوده شوند.
  • اسپوندیلولیستزیس. این بیماری در اثر خارج شدن یک مهره در قسمت تحتانی ستون فقرات است و می تواند باعث فشار آوردن بر روی اعصاب مجاور شود.

 <<< جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید >>>

 

بهترین راه برای جلوگیری از کمردرد در اثر نشستن طولانی

حتما به یاد دارید که در کودکی تا چه اندازه به شما برای صاف نشستن تذکر داده می شد. نشستن طولانی مدت در یک وضعیت نامناسب، می تواند باعث ایجاد کمردرد شود. در واقع، علت اصلی کمردرد ناشی از نشستن طولانی مدت، داشتن وضعیت نامناسب بدنی است. به طور مثال، اگر در هنگام نشستن گردن شما رو به جلو خم باشد و یا به یک طرف دیگر خم شده باشد، می تواند باعث ایجاد فشار زیادی به کمر و ستون فقرات شما شود.

برای جلوگیری از کمردرد ناشی از نشستن طولانی مدت و درمان این مشکل، کافیست که یک وضعیت مناسب را در حین نشستن حفظ کنید. اجازه ندهید که لگن به سمت جلو بچرخد. انجام این کار باعث ایجاد انحنا در قسمت پایینی ستون فقرات کمری شما می شود. یک وضعیت بدنی صاف و کشیده داشته باشید تا احساس کنید که وضعیت مناسبی دارید.

کمردرد ناشی از نشستن

<<< راه و روش های درمان آرتروز ستون فقرات >>>

 

درمان های خانگی کمردرد ناشی از نشستن طولانی

علاوه بر اینکه می توانید وضعیت بدنی خود را در هنگام نشستن بهبود ببخشید تا کمردرد ناشی از نشستن طولانی مدت کاهش پیدا کند، باید به سراغ امتحان کردن درمان ها خانگی بروید. از جمله روش های درمان کمردرد در خانه عبارتند از:

  • موقعیت خود را تغییر دهید . یک میز ایستاده یا میزی که به صورت ارگونومیک طراحی شده را خریداری کنید تا بتوانید ارتفاع مانیتور را تنظیم کنید و وضعیت خوبی داشته باشید.
  • از کمپرس آب یخ استفاده کنید. سرما به کاهش التهابی که ممکن است باعث ایجاد کمردرد ناشی از نشستن طولانی مدت شود، کمک می کند. کیسه یخ را حدود 20 دقیقه روی کمر بگذارید و سپس آن را بردارید. می توانید این کار را هر ساعت یک بار انجام دهید.
  • از پد حرارتی استفاده کنید. پس از کنترل هر گونه التهاب (حدود 24 ساعت یا بیشتر)، می توان از گرما برای کاهش درد استفاده کرد. گرما می تواند باعث افزایش جریان خون در کمر شما شود و آسیب های کمری را رفع کند.
  • داروهای بدون نسخه مصرف کنید. داروهای ضد درد مانند داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی (NSAIDs) می‌توانند ناراحتی و تورم ناشی از کمردرد را کاهش دهند.
  • از یک حمایت کننده کمری استفاده کنید. قرار دادن یک حوله تاشده یا بالش کمری مخصوص در پایه ستون فقرات هنگام نشستن، به شما کمک می‌کند تا صاف بنشینید و از خم شدن شما جلوگیری می کند.
  • ماساژ بگیرید. ماساژ می تواند باعث شل شدن عضلات و کاهش گرفتگی آن ها شود.

کمردرد ناشی از نشستن

بیشتر بدانید : تشخیص و درمان دیسک کمر

 

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

معمولا کمردرد ناشی از نشستن طولانی، با تغییر وضعیت بدن و ورزش بهبود پیدا می کند. اما اگر علاوه بر داشتن کمردرد، مشکلات زیر را تجربه می کنید، باید به پزشک مراجعه کنید.

  • درد کمر مداوم و به نظر نمی رسد که بهتر شود.
  • گزگز یا بی حسی در پشت کمر یا پاهای خود دارید.
  • تب دارید.
  • شما به طور غیرعادی برای راه رفتن ضعیف هستید.
  • عملکرد مثانه یا روده را از دست داده اید.
  • شما در حال کاهش وزن هستید.

برای دریافت نوبت کلیک کنید

جمع بندی

در این مقاله در مورد کمردرد ناشی از نشستن طولانی مدت و مهم ترین دلیل آن صحبت کردیم. امیدواریم که با خواندن این مقاله توانسته باشید از این کمردرد جلوگیری کنید و وضعیت بدنی مناسب تری حین نشستن داشته باشید.

کلینیک ارتوپدی فنی امین با تلاش برای کاهش نیاز به اعمال جراحی مختلف، راهکار‌هایی مدرن را در اختیار بیماران قرار می‌دهد تا هزینه و مشکلات درمانی به حداقل ممکن برسد. جهت آشنایی با خدمات ما کلیک کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیدرباره ماارتباط با ما