کاربرد پای مصنوعی ورزشی

کاربرد پای مصنوعی ورزشی

فهرست مطالب

کاربرد پای مصنوعی ورزشی

در این مقاله قصد داریم با شما عزیزان در رابطه با پای مصنوعی ورزشی صحبت کنیم. برخی مواقع می شود که برخی از ورزشکاران دچار نقص عضو می شوند و برای اینکه بتوانند دوباره به ورزش خود ادامه بدهند نیازمند پروتز پا می شوند. خوشبختانه امروزه پروتز های زیادی مبنی بر پا به وجود آمده است که با توجه به نیازی که دارید می توانید آن را خریداری کنید. اگر بخواهیم به صورت کامل پروتز ورزشی را بگوییم که یک سری تفاوت ها با پروتز استاندارد دارد که در ادامه به صورت کامل آن را برای شما عزیزان شرح می دهیم.

تفاوت پروتز ورزشی با پروتز استاندارد

پروتز استاندارد به این صورت است که فقط برای حرکت کردن و یا ایستادن مورد استفاده قرار میگیرد اما اگر بخواهیم در مورد پروتز ورزشی بگوییم به این صورت نیست. پروتز ورزشی به پروتزی گفته می شود که برای انجام دادن یک سری فعالیت های ورزشی به کار گرفته می شود به فرض مثال برای ورزش تنیس برخی از پروتز های ورزشی هستند که به صورت مستقیم به راکت وصل می شوند و برای راحت تر تکان دادن تنیس و پا به کار شما خواهد آمد.

انواع پروتز ورزشی

در رابطه با پروتز ورزشی باید بگوییم که خوشبختانه امروزه مدل های مختلفی با کاربرد های مختلفی برای افرادی که دچار قطع عضو شده اند تولید شده است. این پروتز ها عبارتند از:

  1. پروتز برای شنا
    برخی از پروتز های ورزشی به این صورت طراحی شده است که افرادی که علامند به شنا هستند و یا ورزش کاران حرفه ای در زمینه شنا هستند می توانند از پروتز ضد آب ورزشی استفاده کنند که بسیار کمک کننده در این زمینه خواهند بود.
  2. پروتز برای دویدن

    از پر مصرف ترین نوع پروتز این نوع پروتز است چرا که با وصل شدن به اندام باقی مانده شما به راحتی میتوانید ورزش کنید و از طرف دیگر هیچ مشکلی مبنی بر کمر درد و … برای شما ایجاد نمی شود.
  3. پروتز گلف
    همان طور که می دانید گلف یکی از محبوب ترین ورزش های است که در جهان وجود دارد و حتی با قطع عضو شدن نیز افراد به دنبال این هستند که هر طور شده به بازی گلف بپردازند. خوشبختانه امروزه پروتز های تولید شده است که قابلیت چرخش پا را دارند و شما به راحتی می توانید ورزش گلف را انجام دهید.

بهترین پروتز ورزشی؟

شاید برای عزیزان سوال پیش بی آید که بهترین پروتز ورزشی که امروزه تولید شده از کدام دسته پروتز می باشد؟ در جواب باید بگوییم که پروتز هایی که دارای کربن می باشند. اصلی ترین علت استفاده از کربن در پروتز های ورزشی این است که وزن آن را سبک کرده و بسیار مقاوم می باشد. بخواهیم یک مثال دیگر از کربن در ورزش بزنیم استفاده در راکت های پینگ پنگ می باشد.

نتیجه گیری

در مقاله پروتز ورزشی به این جمع بندی میرسیم که مناسب ترین پروتز برای ورزش پروتزی می باشد که ساخته شده بر بنای کربن باشد. امروزه پروتز های زیادی برای ورزش کردن به وجود آمده است که مهم ترین و بهترین آن پروتز برای دویدن می باشد که می تواند برای بیشتر افراد پاسخ گو باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیدرباره ماارتباط با ما