پیشرفته ترین پای مصنوعی جهان

پیشرفته ترین پای مصنوعی جهان

فهرست مطالب

پیشرفته ترین پای مصنوعی جهان

امروز قصد داریم در رابطه با پیشرفته ترین پای مصنوعی جهان با شما عزیزان صحبت کنیم. محققان آزمایشگاه مهندسی بیونیک دانشگاه یوتا “پای بیونیک یوتا” را توسعه داده اند که پیشرفته ترین پای بیونیکی است که تا به حال ساخته شده است. اکنون، دانشگاه شراکت جدیدی با پیشرو در سراسر جهان در صنعت پروتز، Ottobock، ایجاد کرده است تا مجوز فناوری پشت پای Utah Bionic Leg و ارائه آن به افراد مبتلا به قطع اندام تحتانی را بدهد.

توماسو لنزی، دانشیار مهندسی مکانیک دانشگاه یوتا، گفت: “بزرگترین تولید کننده پروتز در جهان متعهد شده است که از بالاترین سطح فناوری های موجود در رباتیک و هوش مصنوعی استفاده کند تا این پای مصنوعی را در اسرع وقت به کسانی که به آن نیاز دارند برساند.” محقق اصلی پروژه Utah Bionic Leg است. Ottobock آزادی حرکت، کیفیت زندگی و استقلال را ترویج می کند. آنها می گویند اکنون زمان آن است که چنین راه حل های فنی را در دسترس همه قرار دهیم.»

مراسم و کنفرانس مطبوعاتی اعلام این همکاری چهارشنبه، 5 اکتبر، در آزمایشگاه مهندسی Bionic Lenzi در ساختمان Rio Tinto Kennecott در پردیس دانشگاه یوتا برگزار شد.

پروفسور هانس گئورگ نادر، مالک و رئیس هیئت مدیره Ottobock در مراسم برش روبان حضور داشتند. جورجیا نادر، عضو هیئت نظارت Ottobock؛ رئیس دانشکده مهندسی ریچارد بی. براون; و لنزی الک مک موریس، یک فرد قطع عضو بالای زانو که سال ها با آزمایشگاه کار کرده است، عملکرد پا را نشان داد.

پای بیونیک یوتا

حال در مقاله پیشرفته ترین پروتز پای هوشمند جهان قصد داریم با شما عزیزان در رابطه با اجزای پای بیونیک یوتا صحبت کنیم. از موتورها، پردازنده‌ها و هوش مصنوعی پیشرفته استفاده می‌کند که همه با هم کار می‌کنند تا به افراد قطع عضو قدرت بیشتری برای راه رفتن، ایستادن، نشستن، بالا و پایین رفتن از پله‌ها و رمپ‌ها بدهد.

س

قدرت اضافی پروتز این فعالیت‌ها را برای افراد قطع عضو، که معمولاً برای جبران کمبود کمک از پروتزهای تجویز شده، نیاز به استفاده بیش از حد از قسمت بالای بدن و پای سالم خود دارند، آسان‌تر و کمتر استرس‌زا می‌کند. Utah Bionic Leg به افراد مبتلا به قطع عضو، به ویژه افراد مسن، کمک می کند تا بسیار طولانی تر راه بروند و به سطوح جدیدی از تحرک دست یابند.

«اگر سریع‌تر راه بروید، برای شما سریع‌تر راه می‌رود و به شما انرژی بیشتری می‌دهد. یا به طور خودکار با ارتفاع پله های یک راه پله سازگار می شود. یا می تواند به شما کمک کند از موانع عبور کنید.» دکتر لنزی دانشمند دانشگاه یوتا این حرف را زده است

Utah Bionic Leg از حسگرهای نیرو و گشتاور سفارشی و همچنین شتاب‌سنج‌ها و ژیروسکوپ‌ها برای کمک به تعیین موقعیت پا در فضا استفاده می‌کند. این حسگرها به یک پردازنده کامپیوتری متصل هستند که ورودی های حسگر را به حرکات مفاصل مصنوعی تبدیل می کند. بر اساس این داده‌های بی‌درنگ، پا به موتورهای مفاصل نیرو می‌دهد تا به راه رفتن، ایستادن، بالا و پایین رفتن از پله‌ها یا مانور در اطراف موانع کمک کند. «سیستم انتقال هوشمند» پا، موتورهای الکتریکی را به مفاصل روباتیک پروتز متصل می کند. این سیستم بهینه شده به طور خودکار رفتارهای مشترک را برای هر فعالیت، مانند تعویض دنده روی دوچرخه، تطبیق می دهد.

در نهایت، علاوه بر مفصل رباتیک زانو و مفصل رباتیک مچ پا، Utah Bionic Leg دارای یک مفصل رباتیک انگشت پا برای ایجاد ثبات و راحتی بیشتر در هنگام راه رفتن است. حسگرها، پردازنده‌ها، موتورها، سیستم انتقال و مفاصل رباتیک به کاربران این امکان را می‌دهند که پروتز را به طور مستقیم و پیوسته کنترل کنند، گویی این یک پای بیولوژیکی سالم است.

به همان اندازه مهم، ساق پا به گونه ای طراحی شده است که بسیار سبک وزن باشد. وزن آن حدود شش پوند است که نصف وزن سبک‌ترین پای بیونیک بعدی است. راه رفتن پروتزهای سنگین برای افراد قطع عضو سخت‌تر است زیرا به انرژی بیشتری از کاربر نیاز دارند و به دلیل سخت‌تر نگه داشتن پروتز به اندام باقی‌مانده کاربر.

کنترل‌کننده‌های پیشرفته Utah Bionic Leg، ماشین‌آلات دقیق، اجزای سبک وزن و طراحی بیمار محور این پتانسیل را دارد که زندگی را برای بسیاری از افراد قطع عضو بالای زانو، به‌ویژه افراد مسن قطع عضو و کسانی که اندام تحتانی خود را به دلیل بیماری عروقی از دست داده‌اند، بهتر کند.

نادر می‌گوید: «به عنوان یک قهرمان فناوری سلامت، Ottobock همیشه به دنبال بهبود عملکرد و ایمنی برای بیماران و کاربران در سراسر جهان است. «فناوری پروفسور لنزی نوید رسیدن به آن را دقیقاً می دهد. این یک زانوی مصنوعی برتر است که با هیچ محصولی که در حال حاضر موجود است قابل مقایسه نیست. مشارکت ما با آزمایشگاه مهندسی Bionic این نوآوری را ممکن می‌سازد و فرصت‌های بزرگی را برای متحد کردن تجربه و دانش Ottobock با امکانات جدید و هیجان‌انگیز ارائه می‌دهد.»

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیدرباره ماارتباط با ما