نکات مهم در مورد پروتز سینه مصنوعی

نکات مهم در مورد پروتز سینه مصنوعی

فهرست مطالب

اگر ماستکتومی کرده ‌اید و نمی ‌خواهید عمل بازسازی سینه را انجام دهید، ممکن است بخواهید از پروتز خارجی سینه استفاده کنید تا به شما کمک کند هنگام پوشیدن لباس ‌هایتان ظاهری طبیعی داشته باشید. اگر می خواهید اندازه دو سینه خود را یکسان کنید تا احساس غیر طبیعی بودن نکنید، پروتز سینه مصنوعی نیز مفید است.

فرم مصنوعی سینه

فرم مصنوعی سینه که به عنوان پروتز سینه مصنوعی نیز شناخته می شود، معمولاً از سیلیکون با خواص ضد باکتری ساخته می شود. این پروتزها در تمام طول روز بدن شما را شاداب و بدون بو نگه می ‌دارند. مزیت اصلی آنها بازیابی شکل ظاهری بدن شما پس از جراحی سینه است. در نتیجه، هنگام پوشیدن پروتز مناسب و لباس زیر مناسب ماستکتومی ، به بدن خود با ظاهری یکدست اطمینان خواهید داشت. پروتزهای سینه مدرن از آنجایی که 25 تا 40 درصد سبک تر هستند، محکم تر و راحت تر روی قفسه سینه قرار می گیرند.  این بدان معناست که فشار کمتری به کمر آمده، مشکلات احتمالی کمر و گردن در آینده کمتر می شود.

پروتز سینه مصنوعی
بیشتر بدانید : آشنایی با پروتز گوش

 

نکات مهم برای انتخاب بهترین پروتز سینه مصنوعی:

در پروتزهای قدیمی تر هنگامی که شخصی شما را در آغوش می گرفت، پروتز سینه مصنوعی شبیه به سینه نبود و گاهی اوقات فرورفتگی بر جای می گذاشت. تمام پروتزهای ما بدون ایجاد فرورفتگی، احساسی مانند سینه طبیعی به شما می دهند. طیف گسترده ای از پروتزهای کامل ، جزئی و شنای ما در هر اندازه، شکل، پارچه و رنگ پوست وجود دارد.

چه نوع پروتزهای مصنوعی سینه موجود است؟

پروتز سینه مصنوعی وسیله ای است که با مواد نرم و کرکی پر شده است و می توان از آن در زمانی که جای زخم ناشی از جراحی سرطان سینه در حال بهبود است استفاده کرد. اغلب توسط زنانی که منتظر پروتز دائمی هستند استفاده می شود. پروتز یک قالب سیلیکونی است که به شکل و وزن سینه اصلی شما شباهت دارد. برای بازیابی فرم در لباس زیر شما قرار می گیرد و به حفظ تعادل و تراز ستون فقرات کمک می کند. همچنین پروتز مخصوص لباس شنا نیز برای رفتن به استخر و شنا کردن موجود است.

پروتز سینه مصنوعی چیست؟

انواع مختلفی از پروتزهای پس از ماستکتومی و لامپکتومی وجود دارد که به آنها پروتز سینه مصنوعی نیز گفته می شود. تولید کنندگان پروتز سینه طیف گسترده ای از انواع، شکل ها، اندازه ها و رنگ ها را می سازند. نوع پروتز مورد نیاز با توجه به مقدار بافت سینه ای که برداشته می شود تعیین می شود. پروتز را می توان بر روی پوست، داخل جیب لباس زیر ماستکتومی یا به دیواره قفسه سینه وصل کرد. پروتز های مصنوعی به گونه ای طراحی شده اند که زنانه به نظر برسند و در عین حال راحتی را تضمین می کنند.

پروتز سینه مصنوعی
سوالی دارید ؟ تماس بگیرید

 

انواع پروتز سینه مصنوعی

  1. پروتز مصنوعی سینه خارجی سیلیکونی

 

پروتز سینه مصنوعی خارجی سیلیکونی یک پروتز وزن دار ساخته شده از سیلیکون است. این پروتز برای شبیه سازی بافت طبیعی سینه طراحی شده است. از آنجایی که این نوع پروتز سینه وزن دارد، ممکن است به وضعیت بدنی شما، جلوگیری از افتادگی شانه و مشکلات تعادلی کمک کند.

  1. پروتز سینه غیر سیلیکونی

پروتز سینه غیرسیلیکونی یک فرم پستان سبک وزن است که از فوم یا فیبرپر ساخته شده است و ممکن است پس از ماستکتومی استفاده شود. پروتزهای سینه غیرسیلیکونی ممکن است در حین ورزش، شنا و هوای گرم استفاده شوند.

  1. پروتز سینه مصنوعی قابل اتصال

پروتز سینه مصنوعی قابل اتصال یک فرم سینه خود چسب است که به طور ایمن با نوارهای چسبنده به دیواره قفسه سینه می چسبد.

  1. پروتز جزئی سینه که شکل دهنده یا پوسته نیز نامیده می شود

پروتز جزئی سینه که شکل دهنده یا پوسته نیز نامیده می شود، نوعی سینه مصنوعی است که از فوم، فیبرپر یا سیلیکون ساخته شده است. این نوع پروتز سینه به گونه ای طراحی شده است که روی بافت سینه خود استفاده شود تا اندازه کلی سینه را افزایش داده و ظاهری پرتر ایجاد کند. پروتز جزئی سینه را می توان با لباس زیر معمولی پس از ماستکتومی پوشید.

پروتز سینه مصنوعی
ماموپلاستی

 

مزایا و معایب استفاده از پروتز سینه

فواید:

  • شکل طبیعی زیر لباس را فراهم می کند.
  • نیازی به مداخلات جراحی اضافی ندارد. عمل جراحی خطراتی را به همراه دارد و شامل زمان بهبودی طولانی است.
  • پروتز سینه مصنوعی را می توان با لباس های مختلف، از جمله در ورزش هایی مانند شنا، پوشید.
  • آنها را می توان در صورت فرسودگی یا آسیب دیدگی تعویض کرد.
  • پروتز مصنوعی سینه را می توان در زمان انتظار برای جراحی ترمیمی یا در طول شیمی درمانی یا رادیوتراپی پوشید.
  • می توان پروتز مصنوعی را با اندازه سینه تطبیق داد، به طوری که از نظر وزنی عدم تعادل وجود نداشته باشد.

معایب:

  • برخی از بیماران با ایده داشتن سینه مصنوعی احساس راحتی نمی کنند.
  • برخی از پولیش ها دارای دستورالعمل های مخصوص شستشو و نگهداری هستند.
  • پروتز مصنوعی سینه باید پس از چندین سال تعویض شود.

 

سوالات متداول در مورد پروتز سینه مصنوعی:

  • برای نصب پروتز پس از ماستکتومی به کجا مراجعه کنم؟

پاسخ : کلنیک های تخصصی بسیاری وجود دارند که انواع پروتزها و لباس های پس از ماستکتومی را به فروش می رسانند. اکثر فروشگاه‌ های تخصصی از متخصصان خبره استفاده می ‌کنند که به ‌طور ویژه آموزش دیده ‌اند تا برای زنان پروتزهای مصنوعی مناسب تهیه کنند. کلینیک ارتوپدی فنی امین طب انواع پروتزها را برای شما دارد.

  • چه مدت بعد از ماستکتومی می توانم برای پروتز سینه مصنوعی اقدام کنم؟

پاسخ: پس از جراحی، جراح زمان مناسبی را برای شروع استفاده از پروتز به شما توصیه می کند. این به وضعیت پزشکی شما، روند بهبودی پس از عمل و نوع ماستکتومی که انجام شده بستگی دارد.

  • آیا مردم متوجه می شوند که من از پروتز استفاده می کنم؟

پاسخ: خیر. با تناسب مناسب، هیچ کس نمی تواند متوجه شود که شما از پروتز سینه مصنوعی استفاده می کنید.

  • پروتز سینه چقدر دوام می آورد؟

پاسخ: همیشه ابتدا تحقیق کنید، زیرا این موضوع با نوع پروتز سینه و سازنده متفاوت است. با این حال، اکثر پروتزهای سینه دارای دو سال گارانتی هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیدرباره ماارتباط با ما