مناسب ترین پروتز مچ پا

مناسب ترین پروتز مچ پا

فهرست مطالب

مناسب ترین پروتز مچ پا

در این مقاله قصد داریم با شما عزیزان در رابطه با مناسب ترین پروتز مچ پا صحبت کنیم. اول بگذارین یک توضیح کامل به شما عزیزان بدهیم مناسب ترین پروتز را به شما عزیزان بگوییم کدام یک می باشد.

امروزه متاسفانه با توجه به شرایط برخی از افراد نا خواسته دچار مشکل قطع عضو از بخش پا می شوند. هنگامی که فردی در هر ناحیه ای قطع عضو می شود برای اینکه بتواند به زندگی عادی خود ادامه بدهد نیازمند این می شود که برای خودش پروتزی را خریداری کند.

در واقع پروتز پا یک اندام مصنوعی می باشد که به افرادی که دچار قطع عضو در ناحیه مچ شده اند دوباره بتوانند به راه رفتن و بقیه کار هایشان ادامه دهند.

انواع پروتز مچ پا

روز به روز با پیشرفت تکنولوژی باعث شده است که انواع مختلفی از  پروتز مچ پا تولید شود. به صورت کامل بخواهیم بگوییم به صورت معمول تمام ارتوپد ها مواردی که در ادامه به شما عزیزان می گوییم را ارائه می دهند و البته پزشک بررسی می کند که کدام یک از پروتز برای شما مناسب تر است چرا که هر کدام کاربرد خاصی دارد.

  1. پروتز مچ پا با دریچه داخلی
    این پروتز برای زمانی استفاده می شود که قسمت های تحتانی که همچنان برای شما باقی مانده است و قطع نشده می توانید استفاده کنید. این یک نوع پروتز است که به صورت دریچه داخلی دار می باشد.
  2. پروز مچ پا به طرح لوله بخاری
    شاید برای برخی از عزیزان سوال پیش بی آید که پروتز مچ پا با طرح لوله بخاری به چه صورت است؟ در پاسخ باید بگوییم، افرادی که دارای وزن زیادی هستند باید از پروتز مچ پا طرح لوله بخاری استفاده کنند چرا که زمان قطع عضو شدن و نصب پروتز مچ باعث می شود که وزن زیادی  روی مچ بی افتد و نیازمند این میشوند که یک پروتز محکم تر را برای خود خریداری کنند.
  3. پروتز مچ پا با دریچه پشتی
    پروتز مچ پا با دریچه پشتی نیز یکی دیگر از پروتز هایی می باشد که برای مچ پا در نظر گرفته می شود. این نوع پروتز هم برای رد کردن اندام باقی مانده پا به پروتز می باشد.

مزایای استفاده از پروتز مچ پا

برای بیشتر عزیزانی که دچار قطع عضو شده اند این سوال پیش میاید که مزایای استفاده از پروتز مچ پا به چه صورت است، ببینید مواردی متعددی می توانیم به عنوان مزایای پروتز مچ پا ارائه دهیم، اما یک سری مزایای اصلی دارد، که در ادامه آن را ارائه خواهیم داد.

  • پروتز مچ پا از جنس کربن
    اگر بتوانید پروتزی که خریداری میکنید از جنس کربن باشد می تواند در زمان راه رفتن شما دقیقا برای شما همان حسی رو القا کند که پای واقعی برای شما ایجاد می کند. در واقع حس راه رفتن برای شما به صورت طبیعی می باشد، اما این نکته را نیز در نظر بگیرید که متاسفانه امروزه قیمت پروتز مچ پا از جنس کربن قیمت بالایی دارد
  • کمک در کار های روزمره
    هر فردی برای اینکه بتواند به کار های روزانه خود برسد نیازمند به پاهایش می باشد، بنابراین افرادی که دچار قطع عضو شده اند می توانند از پروتز مچ پا استفاده کنند تا برای راه رفتن و رسیدن به کار های روزمره مشکلی نداشته باشند.
  • ورزش کردن
    آن دسته از عزیزان که علاقه زیادی به ورزش دارند و می خواهند که دوباره به ورزش خود ادامه بدهند پس از نصب پروتز مچ پا می توانند به کار های ورزشی خود برسند بدون اینکه مشکلی پیش بی آید برای این دسته از عزیزان.
  • افزایش اعتماد به نفس
    متاسفانه هر فردی که دچار قطع عضو می شود در دفعات اول دچار افسردگی و پایین آمدن اعتماد به نفس میشوند اما پس از نصب پروتز مچ پا می توانند اعتماد به نفس خود را بالا ببرند.

عوامل تاثیر گذار در قیمت پروتز مچ پا

متاسفانه امروزه به علت وجود تحریم های شدید باعث شده است که قیمت پروتز مچ پا روزانه بالا و پایین بشود، در این بخش قصد داریم با شما عزیزان در رابطه با مسائلی که می تواند در قیمت پروتز مچ پا تاثیر گذار باشد صحبت کنیم.

  1. جنس پروتز پا
    همانطور که می دانید پروتز می تواند از چیز های زیادی تولی شود، بنابراین موادی که برای ساخت پروتز در نظر گرفته می شود می تواند در قیمت پروتز مچ پا تاثیر زیادی داشته باشد.
  2. هوشمند بودن و یا نبودن پروتز پا
    امروزه با توجه به شرایط قطعا هوشمند بودن پروتز پا می تواند قیمت آن را بسیار بالا ببرد.
  3. نحوه ساخت پروتز
    از اصلی ترین گزینه ها برای تاثیر گذاری در قیمت پروتز مچ پا نحوه و متدی که برای ساخت پروتز به کار می رود.

نحوه خرید پروتز مچ پا

در این بخش می خواهیم با نحوه خرید پروتز مچ پا با شما عزیزان صحبت کنیم. در مرحله اول می بایست شما یک کلینیک مناسب مانند امین طب کلینیک پیدا کنید. در مرحله دوم باید از پزشکی خوب و متخصص برای اینکه کدام پروتز برای شما مناسب است مشاوره بگیرین و دکتر پروتز مناسب را ارائه بدهد. در مرحله آخر می توانید با نظر پزشک پروتز مچ پا مورد نظر را خریداری کرده و آن نصب کنید.

نتیجه گیری

در مقاله مناسب ترین پروتز مچ پا به این جمع بندی میرسیم، افرادی که دچار قطع عضو شده اند اگر می خواند که دوباره به زندگی عادی خود ادامه دهند نیازمند این هستند که پروتز مچ پا را خریداری کنند. از طرفی دیگر پروتز مچ پا انواع مختلفی دارد و بهتر است با یک متخصص صحبت کنید تا مناسب ترین پروتز را به شما عزیزان ارائه بدهد. برای خرید پروتز نیز می توانید به کلینیک امین طب مراجعه فرمایید که علاوه بر مشاوره به شما پروتز مچ پا را هم برای خرید ارائه می دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیدرباره ماارتباط با ما