تکنولوژی دست مصنوعی

تکنولوژی دست مصنوعی

فهرست مطالب

تکنولوژی دست مصنوعی

در این مقاله قصد داریم با شما عزیزان در رابطه با تکنولوژی هوش مصنوعی صحبت کنیم. اصلی ترین کاربرد هوش مصنوعی امروزه برای تکنولوژی دست مصنوعی به کار می رود. می توان گفت که تکنولوژی دست مصنوعی به 2 صورت مکانیکی و فیزیکی تقسیم بندی می شود.

می توان گفت که از تکنولوژی دست مصنوعی به این منظور استفاده می شود که افرادی که ناتوانی و یا قطع عضو در قسمت دست خود را دارند بتوانند دوباره آن را به بدن خود برگردانند. امروزه دست های مصنوعی به منظور استفاده های خاص مانند زیبایی، مکانیکی بودن و کار آمد بودن آن تولید می شود و ناگفته نماند که تکنولوژی دست مصنوعی نیز در تمامی این موارد وجود دارد.

موتور DC روی دست های مصنوعی

شاید برای شما عزیزان سوال باشد که چرا باید از موتور های کوچک DC روی دست های مصنوعی استفاده شود؟ در جواب باید بگوییم که افرادی که به دنبال این هستند کنترل بیشتری را روی دست مصنوعی خود داشته باشند نیازمند این موتور های کوچک میشوند. البته گفته می شود که نام دیگر این نوع موتور ها موتور مایوالکترونیک نیز گفته می شود که بار اول در سال 1980 میلادی به وجود آمد.

مزایای استفاده از دست مصنوعی هوشمند

حال در این بخش قصد داریم که مزایای استفاده از دست مصنوعی هوشمند را به شما عزیزان توضیح دهیم. ببینید زمانی که فردی انتخاب می کند دست مصنوعی هوشمند در نظر بگیرد به این خاطر است که بتواند حرکت های طبیعی را به صورت کامل تشخیص دهد.

اما از طرفی دیگر برخی مواقع می شود که یک سری از دوستان به دنبال این هستند که از دست مصنوعی هوشمند همانند دست عادی خودشان استفاده کنند و به همین خاطر تکنولوژی دست مصنوعی می تواند به کار آنها بیاید. از اصلی ترین مزیت های دست مصنوعی هوشمند که می توانیم به آن رجوع کنیم این است که زمانی که استفاده شما از دست مصنوعی هوشمند طولانی می شود تمامی کار ها به صورت اتوماتیک توسط تکنولوژی دست مصنوعی تطبیق پیدا می کند و از دفعات بعدی انجام برخی از کار ها برای شما عزیزان بسیار راحت می شود.

دست مصنوعی هوشمند
مزایای تکنولوژی دست مصنوعی هوشمند

هزینه دست مصنوعی هوشمند

هنگامی که قرار می شود شما عزیزان دست مصنوعی هوشمند خریداری کنید برخی موارد برای شما پیش می آید که می تواند هزینه بر باشد. اما باید از بخشی دیگر بگوییم که هزینه های دست مصنوعی هوشمند آنقدر زیاد نیست که فردی نتواند از آن استفاده کند، درسته شاید در برخی مواقع برخی از ظاهر های دست مصنوعی می تواند گران قیمت باشد اما به صورت استاندارد به این صورت نمی باشد. برخی از عوامل تاثیر گذار در قیمت دست مصنوعی هوشمند عبارتند از:

  1. نگهداری دست مصنوعی هوشمند
  2. آموزش و یادگیری
  3. هزینه خرید
نتیجه گیری

در آخر به این جمع بندی میرسیم که اصلی ترین تکنولوژی دست مصنوعی که امروزه بسیار به کار می رود موتور های کوچک DC می باشد که می تواند به صورت کامل به دست مصنوعی متصل باشد. این موتور های کوچک که به دست مصنوعی وصل هستند به این صورت است که شما می توانید انگشت های دست مصنوعی خود را همانند انگشت های دست خود تکان دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیدرباره ماارتباط با ما