تاریخچه دست مصنوعی

تاریخچه دست مصنوعی

فهرست مطالب

دست مصنوعی چیست؟

شاید برخی مواقع بشود که برای شما عزیزان سوال پیش بی آید که دست مصنوعی چیست؟ در این مقاله قصد داریم در رابطه با تاریخچه دست مصنوعی و دست مصنوعی چیست صحبت کنیم. دست مصنوعی زمانی به کار می رود که فردی دچار قطع عضو شده است و نیازمند این است که دوباره زیبایی را به خود ارائه بدهد از دست مصنوعی استفاده کند. امروزه متد های زیادی برای کاشت دست مصنوعی و یا حتی دست های الکترونیکی روانه کلینیک های حرفه ای دنیا شده است. اما افرادی که به دنبال این هستند هزینه زیادی نکنند از دست مصنوعی استفاده می کنند.

تاریخچه دست مصنوعی

اولین دست مصنوعی که ساخته شده است طبق کاشفان مشخص شده است که در قاره اروپا بوده است. البته ناگفته نماند که تاریخچه دست مصنوعی که پیدا شده است برمیگردد به 3500 سال پیش که می توان گفت قدمت بسیار بالایی دارد. این دست مصنوعی که برای اولین بار تولید شده بود مچ آن از طلا بوده و توانسته است که به عنوان یک وسیله تیز نیز مورد استفاده قرار بگیرد. زمانی که این دست توسط باستان شناسان سوئیسی پیدا شد آن را اولین و قدیمی ترین پروتز دست دانسته اند. می توان گفت که از آن سال به بعد در هر قرن نوعی پروتز مصنوعی دست صورت گرفت.

تاریخچه دست مصنوعی
دست مصنوعی در اروپا

انواع دست مصنوعی

در بالا سعی شد که توضیح کاملی در رابطه با تاریخچه دست مصنوعی به شما عزیزان ارائه شود. اما در این بخش میخواهیم که در رابطه با انواع دست مصنوعی های که تا به حال تولید و ایجاد شده است صحبت کنیم.

  1. دست مصنوعی الکترونیکی
    این دست مصنوعی به این صورت است که به عصب های مغزی شما متصل شده و شما می توانید همانند دست انسان آن را به حرکت در بیاورید.
  2. دست مصنوعی ساده
    این دست های مصنوعی به این صورت است که فقط برای زیبایی اندام دستی شما می باشد. می توان گفت که این نوع دست هیچ نوع حرکتی ندارد و فقط به نحوی به مچ دست شما متصل می شوند.

مزایای پروتز دست

هرکدام از پروتز های که برای دست صورت میگیرد دارای مزایا و معایبی می باشد. اما قصد اصلی ما در این مطلب این است که برای شما عزیزان مشخص کنیم کدام یک از پروتز می تواند برای شما مفید باشد.

مزایای پروتز الکترونیکی

  1. همانند دست انسان عمل میکند
  2. همیشگی است

معایب پروتز الکترونیکی

  1. هزینه بالا
  2. حالت ماشینی بودن آن
  3. امکان تعمیر هر چند مدت یک بار
  4. نیازمند نیرو برای تکان دادن آن

مزایای پروتز مصنوعی ساده

  1. همانند دست عادی انسان است
  2. هزینه کمتر نسبت به الکترونیکی
  3. سبک وزن بودن آن

معایب پروتز مصنوعی ساده

  1. بعد از چند مدت امکانش هست نیازمند تعویض بشود
  2. ظاهر مصنوعی داشتن

در بالا سعی شد که مزایا و معایب پروتز دست را به شما عزیزان ارائه بدهیم.

نتیجه گیری

در آخر به این جمع بندی میرسیم که تاریخچه دست مصنوعی اولین بار در قاره اروپا پیدا شد که توسط باستان شناسان سوئیسی اولین بار روئیت شد. توصیه ما به شما عزیزان این است که اگر میخواهید پروتز دست را انجام دهید گزینه مناسب تر برای شما عزیزان پروتز الکترونیکی می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیدرباره ماارتباط با ما