بریس زانو 🦵 0 تا 100 انتخاب مناسب ترین زانوبند طبی

بریس زانو 🦵 0 تا 100 انتخاب مناسب ترین زانوبند طبی

فهرست مطالب

بریس زانو یا زانوبندهای طبی می توانند در کنترل و کاهش دردهای زانو نقش بسیار موثری داشته باشند. به طور کلی زانو درد یکی از آزاردهنده ترین دردهایی می باشد که می تواند کیفیت زندگی را تحت تاثیر قرار دهد. در صورت تشدید زانو درد افراد ممکن است توانایی راه رفتن خود را از دست بدهند و نتوانند به درستی بایستند.

بنابراین کنترل و کاهش دردهای زانو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. استفاده از انواع بریس زانو می تواند نقش بسیار موثری در کاهش و کنترل درد زانو داشته باشد. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با انواع بریس های زانو و انتخاب مناسب ترین آن ها آشنا کنیم.

بریس زانو

📌 خدمات درمانی کلینیک امین طب در دو دپارتمان اصلی دپارتمان ارتوز شامل کلیه وسائل کمکی و دپارتمان پروتز شامل کلیه اندام مصنوعی صورت می گیرد، که در ابتدا طی جلسه مشاوره، نیاز های بیمار بررسی و ارزیابی خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بریس زانو با ما در ارتباط باشید.

بریس زانو چیست؟

زمانی که زانو دچار آسیب دیدگی می شود، می توان با بی حرکت نگه داشتن مفاصل زانو به کاهش درد آن کمک کرد. بریس زانو از جمله تجهیزات پزشکی است که می تواند مفصل آسیب دیده را ثابت نگه دارد. این زانوبندها با انواع مختلفی که دارند می توانند با توجه به نوع آسیب دیدگی زانو مورد استفاده قرار گیرند. از طرفی این بریس ها می توانند منجر به پیشگیری از آسیب دیدگی زانو در طول فعالیت های مختلف مانند کار کردن، ورزش و … شوند.

انواع بریس های زانو کدامند؟

بریس زانو انواع مختلفی دارد که با توجه به نوع و شدت آسیب دیدگی زانو می توان مناسب ترین آن ها را انتخاب نمود. از انواع بریس های زانو عبارتند از:

  • لولادار: بریس زانو لولادار در میان ورزشکاران بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. به طور معمول ورزشکاران بیشتر در ناحیه رباط صلیبی قدامی دچار آسیب دیدگی و پارگی رباط می شوند. از طرفی زانوبند لولادار به منظور پارگی رباط مورد استفاده قرار می گیرد. از طرفی این زانوبندها به محافظت از لیگامان های آسیب دیده زانو می پردازند. زانوبندهای لولایی در دو نوع سفت و نرم تولید می شوند. زانوبندهای نرم به منظور محافظت از آسیب دیدگی های ملایم مورد استفاده قرار می گیرند. زانوبندهای سفت نیز برای محافظت از زانویی که به شدت آسیب دیده است، استفاده می شود.
  • کشی: این نوع بریس زانو را به راحتی می توان زیر شلوار پوشید و هنگام انجام فعالیت های روزمره از آن استفاده کرد. به طور کلی این زانوبندها برای فشرده سازی زانو مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا این زانوبند را برای آسیب دیدگی های سطحی و به منظور پشتیبانی از مفاصل و رباط های زانو استفاده می نمایند.
  • کشکک باز و قابل تنظیم: از دیگر انواع بریس زانو می توان به نوع کشکک باز که قابلیت تنظیم دارد و طبی می باشد، اشاره کرد. این زانوبند برای ورزشکارانی که دردهای خفیف زانو و یا دررفتگی کشکک زانو دارند مناسب است. این زانوبندها را می توان در طول فعالیت های ورزشی استفاده نمود و به سادگی آن را تنظیم نمود.
  • تسمه ای: بریس زانو تسمه ای یا باندی هنگامی مورد استفاده قرار می گیرد که درد زانو بسیار شدید باشد. معمولا این زانوبند را می توان در طول دویدن نیز استفاده نمود. زانوبندهای باندی هنگامی استفاده می شوند که باید فشار موثری روی زانو ایجاد شود.
بریس زانو
بیشتر بخوانید : کاربرد بریس یا کمربند جوئت

دیگر انواع زانوبندهای طبی

بریس زانو طبی انواع دیگری نیز دارد که می توان با توجه به نوع آسیب دیدگی آن ها را مورد استفاده قرار داد. این زانوبندها به شرح زیر می باشند.

  • زانوبند سفارشی: بریس زانو سفارشی یکی از زانوبندهای بسیار ایده آل می باشد که تمامی افراد با هر سن و وزنی می توانند آن را مورد استفاده قرار دهند. این زانوبندها با توجه به اندازه زانو شما طراحی می شوند و فقط مخصوص زانوی شما تولید می گردند.
  • پوپلیتئال باز در برابر بسته: پوپلیتئال باز نوع دیگری از بریس زانو می باشد که به گرم و خنک نگه داشتن زانو کمک می کند. پوپلیتئال پشت زانوبند می باشد و دهانه کوچکی پشت زانو دارد که منجر به خنکی بدن در طول حرکت می شود. از طرفی نوع بسته آن هیچ منافذ بازی ندارد و به همین دلیل منجر به گرم ماندن بدن در هوای سرد می گردد.
  • کشکک باز در برابر بسته: زانوبندهای کشکک باز در قسمت جلوی زانو باز هستند و نوع بسته در این قسمت کاملا پوشیده می باشند. بریس زانو کشکک باز می تواند منجر به کاهش فشار از روی زانو شود و از کلاهک زانو نیز پشتیبانی نماید. نوع کشکک بسته نیز به محافظت کامل از زانو می پردازد.
انواع بریس زانو
?What is an Orthopedic Brace

 

انتخاب مناسب ترین بریس زانو

از آنجایی که بریس زانو انواع مختلفی دارد، انتخاب مناسب ترین آن ها با توجه به وضعیت زانو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. هر کدام از این زانوبندها بخش مشخصی از زانو را به صورت ویژه پشتیبانی می نمایند. بنابراین با توجه به محل و شدت آسیب دیدگی زانو می توانید مناسب ترین آن ها را انتخاب نمایید.

به طور مثال اگر ورزشکار هستید و رباط پای شما در معرض آسیب دیدگی شدید قرار دارد، بهترین زانوبند برای شما نوع لولادار می باشد. همچنین زانوبندهای تسمه ای یا باندی برای ورزشکارانی مناسب است که دونده هستند و تاندون پاهای آنان در معرض آسیب دیدگی می باشد.

بریس زانو کشی نیز برای افرادی مناسب است که آرتروز زانو دارند و دچار دردهای مزمن زانو می باشند. این زانوبندها الاستیک بوده و کمک می کنند تا درد و فشار روی زانوها به میزان قابل توجهی کاهش یابد. اگر در طول روز از درد زانو رنج می برید و دچار آرتروز زانو هستید، می توانید به راحتی این زانوبندها را زیر لباس مورد استفاده قرار دهید.

زانوبندهای طبی قابل تنظیم کشکک باز نیز مناسب ورزشکارانی می باشد که دچار درد خفیف زانو و بی ثباتی کشکک هستند. باز و بسته نمودن راحت این زانوبندها کمک می کند تا به راحتی و با توجه به شرایط زانو بتوان آن ها را مورد استفاده قرار داد. به طور کلی بریس های زانو را باید با توجه به میزان درد زانو، نیاز آن به پشتیبانی و محل آسیب دیدگی زانو استفاده نمود. هنگام استفاده از زانوبندها توجه داشته باشید که کاملا متناسب با پای شما باشند و گردش خود را در پا مختل نکنند.

زانوبند سفارشی
بیشتر بخوانید : بهترین روش های درمان پیچ خوردگی مچ پا

 

دلایل استفاده از انواع بریس زانو

زانو جزو مفاصل حرکتی پا می باشد که به شدت در معرض آسیب دیدگی قرار دارد. پیچ خوردگی، آرتروز، بی ثباتی زانو، پاره شدن رباط صلیبی و … از رایج ترین آسیب دیدگی های زانو هستند. برای کنترل درد و ناراحتی این مشکلات نیاز به استفاده از زانوبند می باشد.

بریس های زانو می توانند از مفاصل و رباط های آسیب دیده زانو حمایت کنند و درد را نیز کنترل نمایند. از طرفی افرادی که زانو خود را جراحی می کنند برای محافظت از زانو پس از جراحی به زانوبند نیاز دارند. پارگی مینیسک پا، کشیدگی تاندون ها، تعویض زانو، پارگی رباط ها و شکستگی زانو از جمله مشکلاتی هستند که پس از درمان آن ها باید از بریس زانو استفاده نمود.

به طور کلی بریس زانو علاوه بر اینکه می تواند به درمان زانو درد کمک کند در پیشگیری از بروز مشکلات زانو نیز بسیار موثر است. بنابراین ورزشکاران، دوندگان، افراد چاق و دیگر افرادی که در معرض آسیب دیدگی زانو قرار دارند می توانند برای پیشگیری از آسیب دیدگی زانو از بریس استفاده نمایند. البته انتخاب نوع مناسب زانوبند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در صورتی که زانوبند مناسبی انتخاب نکنید و یا آن را بیش از اندازه محکم ببندید، آسیب دیدگی زانو تشدید خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیدرباره ماارتباط با ما