بریس دست چیست ؟ 5 کاربرد مهم آن

بریس دست چیست ؟ 5 کاربرد مهم آن

فهرست مطالب

بریس دست یک ابزار کاربردی به حساب می آید. این محصول که دسته بندی ها و زیر شاخه های گسترده ای را در خود جای داده است، می تواند در موقعیت های مختلفی هم مورد استفاده قرار گیرد. در حال حاضر مدل های بسیار زیادی از انواع بریس در بازار موجود بوده و هر کدام از این مدل ها نیز یک سری ویژگی های خاص را در خود جای داده اند.

به خاطر داشته باشید که مهم ترین کاربرد بریس مربوط به ثابت نگه داشتن دست است. همین مسئله هم باعث شده تا استفاده از بریس در موقعیت های مختلف به مسئله ای مهم و کلیدی تبدیل شود. امروز، ما قصد داریم تا در مورد کاربرد های بریس دست و ویژگی های این محصول با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه شوید.

انواع بریس دست
بیشتر بخوانید : کاربرد و فواید بریس یا کمربند جوئت

بررسی انواع بریس دست

حال که با چیستی بریس دست آشنا شدیم، بیایید تا انواع این محصول را مورد بررسی قرار دهیم. به صورت کلی، در حال حاضر دو دسته بندی اصلی از انواع بریس در بازار موجود بوده و هر کدام از این دسته بندی ها یک سری ویژگی های خاص را در خود جای داده اند.

اولین دسته بندی بریس مربوط به مدل های استاتیک یا ثابت است. در برخی از بیماری های خاص همچون شکستگی، بیمار توانایی حرکت دست خود را به صورت کامل از دست می دهد. در این شرایط بیمار به راحتی نمی تواند دست خود را تکان دهد و باید آن را ثابت نگه دارد. پس از بریس های استاتیک استفاده می کند تا میزان تحرک دست خود را به صفر برساند.

دومین دسته بندی محبوب انواع بریس دست مربوط به محصولات داینامیک می باشد. محصولات داینامیک هم کاربرد های گسترده ای دارند. این محصولات طول عمر زیادی داشته و می توانند برای بهبود وضعیت بدنی مورد استفاده قرار گیرند.

به خاطر داشته باشید که بریس های داینامیک برای اصلاح حرکات دست مورد استفاده قرار می گیرند. از همین رو، این محصولات قابلیت حرکت محدود را در خود جای داده اند. این محصولات می توانند برای کاهش درد مفصل هم به راحتی مورد استفاده قرار گیرند. در نتیجه، استفاده از آنها همواره نتایج مطلوبی را به همراه خواهد داشت.

📌 کلینیک امین طب با مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با کادری مجرب و متعهد به همت متخصصین ارتوپدی فنی با تجربه ای درخشان با بهره گیری از بهترین و برترین تجهیزات معاینه و ساخت در فضایی آرام همراه و پشتیبان شما عزیزان می باشد.
کلیه خدمات ارتوپدی فنی طبق تعرفه انجمن علمی ارتوز و پروتز ایران با بهترین کیفیت به شما مراجعین گرانقدر ارائه می گردد.همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان در خصوص خدمات ارتوپدی با ما در تماس باشید 👈 ۰۲۱۸۸۸۸۰۰۲۶

کاربرد بریس دست برای مچ

زمانی که افراد به مچ دست خود آسیب وارد می کنند، در اکثر مواقع مجبور هستند تا مچ را کاملا ثابت نگه دارند. این مسئله به افراد اجازه می دهد تا به راحتی و بدون هیچ مشکل خاصی نسبت به بهبود وضعیت خود اقدام نمایند.

بریس دست یکی از ابزار های کاربردی به حساب می آید که شما می توانید آن را برای ثابت نگه داشتن مچ خود به کار گیرید. این محصول فوق العاده طول عمر زیادی داشته و همین هم استفاده از آن را به مسئله ای مهم و کلیدی تبدیل کرده است. فقط به خاطر داشته باشید که بریس فقط بر روی برخی از بیماری های مچ دست تاثیر گذار است.

خرید بریس دست
بیشتر بخوانید : مزایا و معایب اسکن ۲ بعدی بدن

در صورتی که مچ دست یک نفر با شکستگی یا پارگی تاندون مواجه شود، استفاده از بریس دست اهمیت زیادی پیدا می کند. در صورتی که شما هم با مشکلات مربوط به مچ دست مواجه شده اید، در ابتدا بهتر است که با یک پزشک متخصص مشورت نمایید و سپس نسبت به خرید یک بریس کاربردی و با کیفیت اقدام کنید. با این کار روند بهبودی شما سریع تر می شود.

کاربرد بریس برای درمان شکستگی ها

دومین کاربرد بریس دست مربوط به درمان شکستگی های مختلف می باشد. به خاطر داشته باشید که شکسته شدن دست مشکلات جدی را برای افراد ایجاد می کند. معمولا شکستگی در قسمت های خاصی همچون مچ و ساعد ایجاد می شود.

شکسته شدن ساعد نه تنها بر روی فعالیت های ورزشی، بلکه بر روی حرکات اصلی دست هم موثر است. پس، شما برای اینکه بتوانید دست خود را به حالت اولیه باز گردانید، باید از ابزار هایی استفاده کنید که دست را ثابت می کنند.

ثابت نگه داشتن دست کار راحتی نیست. استفاده از بریس دست به شما کمک می کند تا خیلی راحت تر دستتان را ثابت نگه دارید و از بروز مشکل جلوگیری کنید. فقط، به خاطر داشته باشید که مدل ها و ساختار های مختلف بریس در کیفیت های متنوعی روانه بازار شده اند. برای دریافت بیشترین بازدهی ممکن شما باید بر اساس نیاز های کلی و جامع خودتان یک محصول خاص را تهیه کنید.

بریس برای مچ دست
برای مشاهده خدمات بیشتر ما کلیک کنید

کاربرد بریس دست برای آسیب های ورزشی

دیگر کاربرد پر اهمیت بریس دست مربوط به آسیب های ورزشی است. گاهی اوقات افراد به خاطر مواجه شدن با یک سری آسیب های ورزشی خاص، مجبور به استفاده از بریس می شوند. به خاطر داشته باشید که در این شرایط میزان بازدهی بریس بسته به وضعیت دست متغیر است. گاهی اوقات دست شما با استفاده از ابزار های خاصی همچون بریس سلامتی خود را به صورت کامل به دست آورید.

لازم به ذکر است که انواع بریس دست می توانند بر روی آسیب های ورزشی شدید هم موثر باشند. ولی تاثیر آنها خیلی قابل توجه نبوده و همین مسئله هم باعث شده تا نسبت به استفاده از بریس کمی مردد باشند. در صورتی که شما هم با آسیب های جدی و شدید ورزشی مواجه شده اید، می توانید با خیال راحت از قوی ترین مدل های بریس موجود در بازار استفاده نمایید تا به بازدهی مطلوبی هم دسترسی پیدا نمایید. این روند بر روی سلامتی دستان شما موثر خواهد بود.

کاربرد بریس دست برای درمان آرتروز دست

یکی از مهم ترین کاربرد های بریس دست مربوط به درمان آرتروز دست می باشد. به صورت کلی، آرتروز دست را می توان به عنوان یکی از آزار دهنده ترین مشکلاتی در نظر گرفت که افراد با آن مواجه می شوند. در طی آرتروز دست، غضروف ها تحلیل رفته و آسیب می بینند. خوشبختانه راه های متنوعی برای درمان آرتروز دست طراحی شده است. هر کدام از این راه ها و روش ها، مزایا و معایب خاصی را نیز در خود جای داده اند.

استفاده طولانی مدت از بریس و محدود کردن حرکت دستان برای یک بازه زمانی طولانی به شما کمک می کند تا خیلی راحت و بدون هیچ مشکل خاصی نسبت به تحت تاثیر قرار دادن آرتروز دست خود اقدام نمایید. فقط، به خاطر داشته باشید که انواع بریس استاتیک برای تحت تاثیر قرار دادن آرتروز دست کاربرد دارند.

در صورتی که شما به دنبال استفاده از بریس های داینامیک یا متحرک هستید، بهتر است که در ابتدا با پزشک معالج خود صحبت کنید و مطمئن شوید که در این زمینه با مشکلی مواجه نخواهید شد. سپس می توانید نسبت به استفاده از بریس اقدام نمایید.

بریس برای آرتروز دست
Checking the types of hand braces

کاربرد بریس برای درمان آسیب های عصبی

در نهایت، آخرین آسیبی که با استفاده از بریس دست قابلیت کنترل شدن را دارد، آسیب عصبی می باشد. گاهی اوقات افراد بنا به دلایل مختلف به عصب دستان خود آسیب وارد می کنند. این آسیب به شدت دردناک بوده و عملکرد دست را به صورت دائمی تحت تاثیر خود قرار می دهد.

در صورتی که فرد در این شرایط به سرعت به پزشک مراجعه نکند با مشکلات جدی مواجه می شود. پزشکان نه تنها عمل جراحی، بلکه ابزار های مراقبتی متعددی را برای این شرایط در نظر گرفته اند. یکی از همین ابزار های کاربردی مربوط به بریس می باشد.

با استفاده از انواع بریس دست شما به راحتی و بدون هیچ مشکل خاصی می توانید سطح سلامتی خود را تحت تاثیر قرار دهید. فقط به خاطر داشته باشید که میزان بازدهی بریس تحت تاثیر متغیر های خاصی همچون سطح آسیب دیدگی عصر متغیر است. بهتر است که خودسرانه از بریس استفاده نکنید و با یک پزشک متخصص مشورت داشته باشید.

کلام آخر

همانطور که در مقاله امروز ما مشاهده کردید، انواع بریس دست ابزار های کاربردی به حساب می آیند که بر روی وضعیت سلامتی دست به صورت مستقیم تاثیر گذار هستند. در صورتی که شما هم بر روی سلامتی دست خود حساسیت زیادی نشان می دهید و به دنبال بهبود آن هستید، لزوما باید قوی ترین مدل های بریس را به کار گیرید تا با هیچ مشکل خاصی مواجه نشوید. البته که قوی ترین مدل های بریس در زیر شاخه های متنوعی هم به فروش می رسند.

برای خرید بریس دست در بهترین حالت ممکن، به شما توصیه می شود تا در ابتدا با یک پزشک متخصص مشورت کنید و سپس خرید خود را ثبت نمایید. استفاده از خدمات پزشکان متخصص و حرفه ای باعث می شود تا افراد روند درمانی خود را در بهترین حالت ممکن طی کنند. پس، اگر شما هم به دنبال بهبود سریع هستید می توانید از خدمات تیم های پزشکی حرفه ای و شناخته شده استفاده کنید تا به بازدهی مطلوب و دلخواه خود دسترسی پیدا نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیدرباره ماارتباط با ما