0 تا 100 ساخت پروتز پای دیابتی

0 تا 100 ساخت پروتز پای دیابتی

فهرست مطالب

آشنایی با پروتز پای دیابتی

طبق تحقیقات انجام شده توسط محققان بیان شده است که در کشور ایران بیشترین آمار قطع عضو از ناحیه ی پا مربوط به بیماران دیابتی و زخم های ناشی از آن می باشد. این افراد برای به دست آوردن دوباره ی توانایی های قبل تصمیم می گیرند که از پروتز پای دیابتی استفاده کنند. افرادی که از ناحیه ی پا دچار قطع عضو هستند می توانند به راحتی و با انجام پروتز، تا حدودی فعالیت های گذشته خود را پیش بگیرند.

آمار نشان می دهد که بیماران دیابتی در حال افزایش هستند. این افزایش باعث می شود که پروتز پا دیابتی نیز بیشتر انجام شود. افراد دیابتی در واقع با پیشرفت بیماری و مراقبت نکردن از خود با مشکلات زیادی روبرو می شوند. یکی از این مشکلات ایجاد ضایعه، ناهنجاری و یا عفونت در اندام تحتانی آن ها می باشد. اگر افراد دیابتی دیر به پزشک مراجعه کنند، پزشک مجبور است که قسمتی از پای فرد را قطع کند.

پروتز پای دیابتی

<< بیشتر بدانید : ورم پای دیابتی >>

مشکلات افراد با پروتز پای دیابتی

همانطور که بیان کردیم بسیاری از افراد دیابتی، دچار قطع عضو می شوند. این افراد علاوه بر قطع عضو، دچار مشکلات توانبخشی بسیار زیاد دیگری نیز می شوند. مشکلات تعادل، نداشتن استقامت، نداشتن قدرت عضلانی کافی، مشکل در بینایی و … از مهم ترین مشکلاتی است که ممکن است برای افراد دیابتی به وجود آید. علاوه بر آن عضو باقی مانده از بدن این افراد شاید ضعیف شده باشد و نتواند پروتز پای دیابتی را تحمل کند. به همین سبب قبل از تصمیم گیری برای انجام پروتز پای دیابتی، باید حتما بیمار به پزشک برود تا او توانایی بیمار را مورد ارزیابی قرار دهد.

برخی از افراد بدون توجه به این توانایی ها اقدام به انجام پروتز پای دیابتی می کنند. این افراد بعد از انجام آن با مشکلات زیادی روبرو خواهند شد. از مهمترین این مشکلات می توان به نداشتن تعادل در راه رفتن، ناتوانی در بلند شدن و استفاده از پروتز پای دیابتی، نداشتن توانایی برای پوشیدن پروتز پای دیابتی و … اشاره کرد.

پروتز پای دیابتی

<<جهت مشاوره در مورد پای مصنوعی مناسب با ما در تماس باشید>>

بهترین پروتز برای پای دیابتی

افراد بنابر دلایل مختلف ممکن است دچار قطعی عضو شوند. یکی از این دلایل می تواند بیماری دیابت باشد. بسیاری از این افراد بعد از قطع عضو پا، می خواهند از پروتز پای دیابتی استفاده کنند. پروتزی که برای این افراد توصیه می شود باید ویژگی های خاصی داشته باشد تا افراد دیابتی بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. مهم ترین این ویژگی ها شامل موارد زیر می شود.

  • پروتز پای دیابتی باید وزن پایینی داشته باشد تا افراد دیابتی بتوانند به راحتی آن را حمل کنند و به وسیله ی آن راه بروند.
  • سوکت های این پروتز ها باید کاملا انعطاف پذیر باشند تا فرد دیابتی احساس آزار در روی پوست و برجستگی های استخوانی خود نداشته باشد.
  • دوام و ماندگاری پروتز پای دیابتی باید بسیار بالا باشد. افرادی که توانایی بالایی در فعالیت های روزمره دارند، باید از پروتز های مقاوم تر استفاده کنند.

اطلاعات بیشتر : پروتز بالای زانو

بهترین زمان برای استفاده از پروتز

زمانی که پای افراد قطع می شود، زخم هایی روی عضو باقی مانده وجود دارد که به مرور زمان و به آهستگی درمان می شود. این بهبود زخم در بیماران دیابتی بسیار کند و آهسته می باشد. به همین سبب برای استفاده از پروتز پای دیابتی، باید بسیار صبور بود تا زخم ها به خوبی درمان شوند.

برای این افراد می توان بعد از برطرف شدن عفونت و التهاب از پروتز های آموزشی کمک گرفت. این پروتز ها به بیمار کمک می کند که ساده تر و با آرامش بیشتری، آموزش های لازم را یاد بگیرد و در پروتز پای دیابتی خود اجرایی کند. پزشک نیز می تواند به راحتی توانایی بیمار را ارزیابی کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیدرباره ماارتباط با ما