آیا می توان با پای مصنوعی رانندگی کرد؟

آیا می توان با پای مصنوعی رانندگی کرد؟

فهرست مطالب

آیا می توان با پای مصنوعی رانندگی کرد؟

اصلی ترین سوالی که بعد از قطع عضو برای فردی پیش می آید این است که آیا می توان با پای مصنوعی رانندگی کرد؟ در جواب باید بگوییم بله اما یک سری قوانین دارد که در هر کشوری مختلف می باشد. به منظور اینکه فردی که دچار قطع عضو شده است می بایست پروتزی را تهیه کند که مناسب این کار باشد.

به فرض مثال اگر قرار است که رانندگی کنید می بایست پروتزی را خریداری کنید که هنگام رانندگی برای شما مناسب باشد. البته برای اینکه افرادی که دچار قطع عضو شده اند بتوانند رانندگی کنند می بایست تمدید دوباره گواهی نامه رانندگی را انجام دهند.

قانون رانندگی پس از قطع عضو شدن

زمانی که فردی دچار قطع عضو می شود خب قاعدتا باید زمان نقاحت را بگذراند. اما بعد از اینکه زمان نقاحت تمام شد و شما توانستید از پروتز پا مصنوعی استفاده کنید یک سری موارد را باید برطرف کنید.

این قانون به این صورت است که اگر شما قطع عضو از سمت چپ پا هستید بعد از 6 هفته می توانید دوباره به رانندگی بپردازید اما در نظر بگیرید که این برای افرادی است که از ماشین های اتومات استفاده می کنند. اما برای افرادی که از سمت راست بدن قطع عضو شده اند می بایست بعد از 4 هفته شروع به رانندگی کنند. در ادامه مقاله آیا می توان با پای مصنوعی رانندگی کرد؟ قصد داریم یک سری مواردی را به شما عزیزان ارائه دهیم تا زود تر بتوانید به رانندگی بپردازید.

مواردی برای زود تر رانندگی کردن زمان قطع عضو شدن

ببینید به صورت کلی زمانی که شما قطع عضو میشید نیازمند فیزیوتراپی هستین چرا که باعث می شود شما نسبت به شرایطی که دارید عادت کنید. اما برخی از این موارد به صورت زیر می باشد.

  1. فیزیوتراپی کردن
  2. به دست آوردن آمادگی جسمانی
  3. انتخاب پروتز پا درست
  4. استفاده از مسکن و دارو ها به صورت درست

نحوه استفاده از ماشین زمان استفاده از پروتز پا

یکی از مناسب ترین خبر های که در حال پخش شدن است این است که برای افرادی که دچار نقص عضو شده اند می توان یک سری تغییرات را در ماشین انجام داد. اصلی ترین تغییراتی که می توان برای این نوع افراد در نظر گرفت عبارتند از:

  • ترمز قدرتی
  • اتوماتیک شدن دنده برای افرا
  • جا به جایی پدال گاز و ترمز برای کنترل کامل تر فرد

پای راست برای رانندگی مهم تر است یا چپ؟

زمانی که شما قطع عضو می شود شاید برایتان سوال پیش بی آید که آیا الان رانندگی برای من سخت می شود؟ طبق تحقیقاتی که صورت گرفته است افرادی که پای چپ خود را از دست داده اند رانندگی بسیار راحت است آن هم به این خاطر است که در ماشین های اتومات شما فقط از پای راست استفاده می کنید و می توان گفت که حین رانندگی پای چپ به صورت کامل بدون استفاده است.

نتیجه گیری

در مقاله آیا می توان با پای مصنوعی رانندگی کرد؟ به این نتیجه رسیدیم که بهترین راه کار برای دوباره رانندگی کردن پس از قطع عضو شدن انجام فیزیوتراپی می باشد. اما از طرفی دیگر اگر شما پای راست خود را از دست داده اید می بایست یک سری تغییرات را در مکان پدال گاز و ترمز انجام ایجاد کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیدرباره ماارتباط با ما