آسیب های زانو و زانوبند های طبی

آسیب های زانو و زانوبند های طبی

فهرست مطالب

حتماً شنیده اید که رباط پای کسی پاره شده است! لیگامان خلفی زانو مستعد آسیب است. در این مقاله آسیب های زانو و زانوبند های طبی با هم مورد بررسی قرار می دهیم.

انواع آسیب های زانو

آسیب های زانو

 

معرفی آسیب های زانو و زانوبند های طبی

یکی از آسیب های مهم در بدن پارگی رباط پا است که بر اساس کاهش ناگهانی سرعت و تغییر جهت و یا چرخش ناگهانی پا و یا فرود از یک ارتفاع روی یک پا خواهد بود. در مورد آسیب های زانو و زانوبند های طبی یک سری دسته بندی های مهم وجود دارد:

پارگی الیاف درجه یک: در این راستا رباط پا سالم است اما کشیدگی احساس می شود و در نهایت تورم و خونریزی وجود دارد و شخص تا 10 روز احساس درد می کند. نوعی زانوبند طبی وجود دارد که درد را کاهش می دهد.

پارگی الیاف درجه دو: در این راستا باز هم کشیدگی برای رباط وجود دارد اما میزان کشیدگی شدید است و شخص دچار پارگی ناکامل شده است. این علائم به طور کلی شدت زیادی دارد. در این وضعیت استفاده از زانوبندهای طبی سبب سرعت بهبود وضعیت می شود.

پارگی الیاف درجه سه: در این راستا میزان کشیدگی بالا بوده و در نهایت رباط کاملاً پاره شده است و درد شدیدی احساس می شود که نیاز به زانوبندهای طبی مخصوصی است.

<< با ما تماس بگیرید>>

زانوبندهای طبی مناسب برای آسیب های زانو

در بررسی آسیب های زانو و زانوبند های طبی نوبت به معرفی جدیدترین و بهترین زانوبندها رسید. به طور کلی زانوبندها حرکات زانو را محدود می کنند و سبب تسکین درد می شوند و در نهایت وضعیت ناپایدار زانو را ثابت می کنند. اگر بخواهیم دسته بندی از آسیب های زانو و زانوبند های طبی داشته باشیم، سه دسته کلی برای زانوبند طبی دیده می شود که شامل مدل پیشگیری کننده، عملکرد و توانبخشی است. البته زانوبندها هم به صورت پیش ساخته و هم سفارشی عرضه می شوند که با نیاز شما سنجیده می شود.

انواع زانوبند

<< بیشتر بدانید : آَشنایی با انواع پروتز بالای زانو>>

  • زانوبند اسپیلنت پلاستیکی زانو

این زانوبندها سبب پایداری زانو شده و از جمع شدگی زانو جلوگیری می کند. این مدل از زانوبندها سبب می شو که پایداری موقتی برای بدن ایجاد شود و در نهایت فرم راه رفتن را اصلاح می کند و سبب می شود که عمل جراحی به خوبی صورت بگیرد. این زانوبندها برای درمانی های اولیه تجویز می شود و هدف اصلی آن رعایت پایداری مفصل زانو است.

  • زانوبند مخصوص آرتروز

آرتروز زانو از آسیب های مهم خواهد بود و به طور کلی بسیار مهم است که زانوبند مخصوصی برای آن استفاده شود. این مدل از زانو بند سبب کاهش فشار از سمت داخلی زانو می شود و سه نقطه فشار زانو را به سمت خارج می کشاند به طور کلی این زانوبند ساختار اجرایی خاصی ارد.

  • زانوبند حمایت کننده

هر یک از آسیب های زانو و زانوبند های طبی مناسب با آنها، ویژگی های خاص خود را دارند مثلاً نوعی زانوبند وجود دارد که با ایجاد گرما و حق عمقی در بیمار سبب می شود که انحراف زانو به حداقل برسد. این مدل از زانوبندها طراحی خارق العاده ای دارند و شاخص گذاری های مخصوصی را در بر می گیرند.

  • زانو بند مفصل دار

این مدل از زانوبندها برای مواقعی مناسب است که از پارگی رباط های طرفین جلوگیری نماید در واقع سبب می شود که خم و راست کردن زانو بر اساس درجه خاصی روی مفصل صورت بگیرد و از قفل شدن زانو جلوگیری می کند این زانوبندها انعطاف خوبی دارند و برای کسانی که درگیر پارگی شماره دو هستند بهترین استفاده خواهد بود.

  • زانوبند سوئدی

این مدل از زانوبندها از حرکات جانبی زانو جلوگیری می کند به طوری که باعث می شود از خم شدن به عقب تا حد زیادی جلوگیری شود و در نهایت به حفظ تعادل زانوها کمک می کنند البته که طراحی این مدل از زانوبندها کمی خاص است و برای هر شرایطی تجویز نمی شود.

  • زانوبد لنوکس

در بررسی آسیب های زانو و زانوبند های طبی، زانوبند لنوکس هیل نیز پیشنهاد خوبی است به طوری که از حرکات غیر عادی و ناگهانی زانو جلوگیری می کند و پایداری خوبی ایجاد می کند اما مانعی برای خم و راست کردن زانو نیست و شما می توانید بر اساس نیاز خود زانوها را حرکت کنید. این مدل از زانوبندها پایداری نسبتاً خوبی به زانو می دهند و مخصوص ورزشکاران است.

زانوبند

آسیب های زانو

مشاوره در مورد آسیب های زانو و زانوبند های طبی

در صورتی که دچار زانو درد هستید و نمی دانید چه مشکلی دارید در ابتدا باید با پزشک معالج خود ارتباط بگیرید تا مشکل زانوی شما مشخص شود پس از آن آسیب های زانو و زانوبند های طبی به شما توضیح داده می شود تا بدانید بهترین زانو بند برای شما کدام است.

از یاد نبرید که زانوبندها از نظر سبک اجرایی به سه دسته تقسیم شده اند و معمولاً شما باید بر اساس مشکلی که دارید گزینه مورد نظر را انتخاب کنید. یک نکته بسیار مهم در خصوص زانوبندهای طبی این است که این محصولات از نظر کاربرد و سبک اجرا متنوع هستند یعنی برخی از سبک ها استفاده آسانتری دارند و برخی بسته به مشکل زانو با کارکرد دشواری همراه هستند.

<< با کلینیک ارتوپدی فنی امین طب در ارتباط باشید >>

شما می توانید از مشاوران ما بخواهیم انواع آسیب های زانو و زانوبند های طبی را برای شما توضیح دهند تا اطلاعات تکمیلی خوبی داشته باشید و بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. هر یک از زانوبندها بر اساس سبک اجرایی که دارند قیمت گذاری می شوند و برخی از آنها بسیار گران قیمت هستند و برخی دیگر قیمت ارزانتری را شامل شده اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیدرباره ماارتباط با ما