آرتروز گردن : علائم و درمان

آرتروز گردن : علائم و درمان

فهرست مطالب

آرتروز گردن چیست؟

اگر مهره های گردن افراد دچار ساییدگی شود و تغییر شکل بدهد، فرد با بیماری آرتروز گردن روبرو خواهد شد. این بیماری بیشتر در مردان و افراد سن بالا به وجود می آید، زیرا به طور طبیعی با بالا رفتن سن افراد، بدن دچار فرسایش می شود و دیسک ها، استخوان ها و … تغییر شکل می دهند. افرادی که آرتروز گردن دارند با گرفتگی گردن و درد در آن ناحیه مواجه هستند.

آرتروز گردن  1

نشانه های آرتروز گردن

مشکل آرتروز گردن بسیار جدی است و حتما باید به آن توجه کرد زیرا این مشکل می تواند روی کیفیت زندگی افراد تاثیر بگذارد و آن را با مشکل روبرو کند. به همین سبب با مشاهده ی علائم و نشانه های آرتروز گردن ، حتما باید به پزشک مراجعه کنید. مهم ترین و اصلی ترین نشانه های آرتروز گردن شامل موارد زیر می شود.

  • یکی از ابتدایی ترین و اصلی ترین نشانه های برای آرتروز گردن، داشتن درد در ناحیه ی گردن می باشد. گرفتگی و درد در گردن از اصلی ترین نشانه ها به شمار می رود که حتما باید به آن توجه شود.
  • احساس درد در بازو ها و شانه ها از دیگر علائم بیماری آرتروز گردن می باشد.
  • اگر در زمان خم کردن گردن و یا چرخاندن آن صدای ساییدگی احساس می کنید، حتما باید به پزشک مراجعه کنید.
  • احساس خارش ، بی حسی در دست ها و بازو ها می تواند علائم شدید تری از آرتروز گردن باشد که در صورت مشاهده ی آن باید به سرعت به پزشک مراجعه کرد.
  • اگر فرد نتواند روده و مثانه خود را کنترل کند، آرتروز گردن در او شدت یافته است و باید تحت درمان قرار بگیرد.
  • مشکل در راه رفتن از دیگر نشانه های این بیماری می باشد.

بیشتر بدانید: آرتروز ستون فقرات 

تشخیص و درمان بیماری آرتروز گردن

پزشک در ابتدا با گرفتن شرح حال و انجام معاینه فیزیکی کار خود را شروع می کند. پزشک دامنه حرکتی را در گردن بررسی می کنند و قدرت ، احساس و رفلکس های بیمار را آزمایش می کنند تا بفهمند نخاع او آسیب دیده یا خیر. آنها از زمان شروع علائم ، زمان بروز درد و علت بهتر و بدتر شدن درد نیز سوالاتی خواهند کرد.

در حال حاضر روش های درمانی مختلفی برای این بیماری وجود دارد که افراد می توانند با استفاده از آن ها، به درمان مشکل خود بپردازند. افراد می توانند یک یا چند مورد از این روش ها را استفاده کنند. کاربردی ترین این روش های درمانی به صورت زیر می باشد.

فیزیوتراپی

یکی از بهترین روش های درمانی برای مشکل آرتروز گردن، استفاده از فیزیوتراپی می باشد. فیزیوتراپیست می تواند با دادن برنامه به شما به تقویت عضلات گردن شما کمک کند و گرفتگی و درد ناشی از آن را نیز درمان کند. کشیدن عضلات خسته و ضعیف شده گردن می تواند تاثیرات مثبت فراوانی داشته باشد.

دارو

از دیگر روش های درمانی این مشکل، استفاده از دارو می باشد. دارو های برطرف کننده ی التهاب و درد، دارو های شل کننده عضلات، دارو های ضد التهاب و … از مهم ترین و ابتدایی ترین دارو هایی هستند که برای آرتروز تجویز می شود.

گرما و سرما

استفاده از ماساژ، سرما و گرما برای گردن می تواند تا حدودی نشانه ها و علائم آرتروز را کاهش دهد. البته توجه داشته باشید که این موارد باید به صورت محتاطانه انجام شود تا مشکلات شدید تری برای افراد به وجود نیاورد.

گردنبند های طبی

استفاده از گردنبند های طبی می تواند تاثیرات زیادی روی آرتروز داشته باشد و باعث شود که گردن کمتر حرکت کند و به میزان بیشتری استراحت کند. استفاده از این گردنبند های طبی نباید به صورت طولانی مدت باشد زیرا در این صورت عضلات گردن ضعیف می شوند.

تزریق

از دیگر روش های درمانی برای آرتروز، استفاده از تزریق استروئید می باشد. این کار می تواند درد افراد را کاهش دهد و نشانه های آرتروز را نیز از بین ببرد.

عمل جراحی

در موارد بسیار محدود و نادر ممکن است پزشک تشخیص دهد که نیاز است فرد جراحی شود تا بتواند به راحتی زندگی را ادامه دهد و مشکل او درمان شود.

مرکز ارتوپدی فنی امین طب با استفاده از کادری مجرب و متخصص به راحتی میتوانند بیماری شما را تشخیص میدهد

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیدرباره ماارتباط با ما